پروفیل دکورال آلومینیومی

پروفیل دکورال آلومینیومی و مزایای آن

در مقالات قبلی با انواع پوشش پروفیل آلومینیوم آشنا شدیم و متوجه شدیم که پروفیل آلومینیوم خام بدون پوشش ،  آسیب پذیر است و استحکام لازم را ندارد.

آنادایز پروفیل آلومینیومی

رنگ پودری پروفیل آلومینیوم

در این نوشته به بررسی پروفیل های آلومینیومی که با طرح های دکورال چوبی پوشش دهی میشوند آشنا خواهیم شد.

پروفیل دکورال چوب

پوشش دکورال پروفیل آلومینیوم به چه صورتی انجام می پذیرد؟

عملیات پوشش دکورال بسیار شبیه به رنگ پودری است. به طوری که یک لایه از رنگ بر روی سطح پروفیل آلومینیوم قرار می گیرد. این پوشش ها بسیار مقاوم هستند و در شرایط صنعتی هم میتوان از آن ها استفاد کرد و آسیبی نمی بینند.

مراحل انجام آن به شرح زیر است:

پاک سازی سطح پروفیل آلومینیوم

در ابتدا باید سطح پروفیل آلومینیوم به طور کامل پاک سازی شود . این سطوح باید کاملا عاری از هرگونه گرد و غبار و چربی باشند تا به خوبی رنگ بر روی سطح بنشیند.

بر اساس امکانات و نوع پروفیل روش به خصوصی برای پاک سازی صورت می پذیرد .

پوشش پروفیل آلومینیوم با رنگ پودری

در مرحله بعدی پروفیل آلومینیوم را با رنگ پودری پوشش می دهند. این کار باعث می شود تا جذب جوهر فیلم بر روی سطح پروفیل آلومینیوم بیشتر باشد.

انتخاب رنگ پودری مورد نظر بستگی به طرح دکورال انتخابی دارد. معمولا از تناژ قهوه ای برای رنگ پودری زیرین استفاده می شود. اگر رنگ چوب انتخابی تیره باشد از بیس تیره و اگر روشن باشد از بیس روشن استفاده می شود.

ایجاد طرح دکورال بر روی پروفیل آلومینیوم

در مرحله آخر طرح دکورال دلخواه را بر روی سطح پروفیل آلومینیوم قرار میدهند. به طوری که فیلم طرح مورد نظر را با دقت بر روی پروفیل آلومینیومی قرار داده و هوا گیری انجام میدهند تا سطح پروفیل آلومینیوم صاف باشد .

در نهایت پروفیل های آلومینیومی را در کوره قرار می دهند تا جوهر فیلم بر روی سطح بنشیند.

پس از خروج پروفیل های آلومینیوم از کوره فیلم ها را از رو آن ها برداشته و میگذارند تا پروفیل ها سرد شوند. حالا پروفیل دکورال آماده استفاده است.

فواید پروفیل دکورال آلومینیومی در مقایسه با چوب

معمولا از پروفیل های دکورال با طرح چوب در فریم های درب و پنجره استفاده میشود.  از مهمترین مزیت های پروفیل آلومینیوم نسبت به چوب به عنوان فریم های درب و پنجره این است که این پروفیل ها آتش پذیر نیستند و در برابر آتش سوزی ایمن میباشند.

استفاده پروفیل آلومینیوم دکورال در فریم های درب و پنجره

از دیگر فواید این پروفیل های آلومینیومی سبک بودن و به صرفه بودن آن ها نسبت به چوب است. این پروفیل های دکورال انتخاب مقرون و به صرفه ای برای استفاده در نما ها هستند زیرا استفاده از آن ها نیاز به نگهداری ندارد و  همچنین مقاومت بالایی در برابر شرایط مرطوب و نامساعد دارند.

تماس-باما

امتیاز بدهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا