قالب اکستروژن آلومینیوم

بررسی شکستن قالب اکستروژن آلومینیوم

پروفیل آلومینیوم : بررسی شکستن قالب در فرایند اکستروژن

همانطور که میدانید پروفیل آلومینیوم به وسیله قالب اکستروژن آلومینیوم در فرایند اکستروژن تولید می شود. پروفیل اکستروژن آلومینیوم محصولی بسیار پر کاربرد است. ایراداتی ممکن است در تولید این محصول اکستروژن آلومینیوم وارد شود.

فاکتور بسیار مهم در کارایی و کیفیت پروفیل آلومینیوم ، طول عمر سرویس ابزارآلات اکستروژن است.

عوامل ایراداتی که ممکن است در طول فرایند اکستروژن آلومینیوم به وجود آید به صورت زیر است :

  • طراحی قالب
  • ساخت قالب
  • عملیات حرارتی
  • سرویس کردن قالب ها

 شروع و انتشار آسیب های وارده به پروفیل آلومینیوم می تواند توسط تعدادی از مکانیسم ها و فرایند های تولید و ماشین کاری ایجاد شود.

تجزیه و تحلیل شکسته شدن قالب ها و ابزار آلات اکستروژن آلومینیوم  نقش مهمی در پیش بینی و پیشگیری از نارسایی قالب ها دارد و متعاقباً موجب کاهش صدمات وارده می شود و سرانجام اقتصادی تری دارد.

بهبود فرآیند و کاهش آسیب ها تا حد زیادی به دانش کافی از تولید و فرایند اکستروژن و ارتباط آن با شکستن قالب و ابزار ها دارد.

چنین اطلاعاتی به طور کلی به راحتی در دسترس نیست ، به ویژه با وجود تعداد زیادی از شکست قالب ها و طیف بزرگی از قالب ها ی پروفیل آلومینیوم اطلاعات جامعی وجود ندارد. مقالات بسیار کمی موجود است که تجزیه و تحلیل نارسایی قالب ها را بر اساس اندازه قابل توجهی از نمونه شکستگی ها ی قالب ارائه دهند.

سه حالت متداول گزارش شده از شکستگی قالب ها عبارتند از: شکستگی ، سایش و  تغییر شکل قالب پروفیل.

خطا در تولید قالب اکستروژن

میدانیم که کیفیت پروفیل الومینیوم اکسترود شده بسیار مهم است. در کنار کیفیت ، قیمت و کاربرد پروفیل های آلومینیوم بسیار حائز اهمیت می باشد. چیزی که تاثیر مستقیم در تمام سه مورد بالا دارد کیفیت قالب اکستروژن میباشد.

ماشین کاری در تولید پروفیل آلومینیوم

قالب های اکستروژن برای بیلت های آلومینیوم نرم و متوسط صاف هستند. این بیلت ها شامل آلیاژ های سری 1100 3000 و 6000 میشود. از آن جا که آلومینیوم با آلیاژ 6063 یکی از پرکاربرد ترین ها است شامل این دسته از آلیاژ ها میشود.

بیرینگ نقش زیادی در فرایند اکستروژن دارند. آن ها در کنترل اندازه ها ی پروفیل آلومینیوم و فینیشینگ پروفیل ها نقش دارند و همچینین موجب سرعت فرایند اکستروژن میشوند. میتوان گفت بیرینگ ها نقش بسیار زیادی در طول عمر قالب های اکستروژن خواهند داشت.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا