پروفیل شیاردار صنعتی آلومینیومی

پروفیل شیاردار

پروفیل شیاردار آلومینیوم یک نوع پروفیل آلومینیومی است که دارای شیارهایی در سطح آن است. این شیارها معمولاً به صورت مستطیلی شکل دارند و برای اتصال و انتقال بارها به صورت سیستماتیک استفاده می‌شوند. این نوع پروفیل به دلیل خواص مکانیکی و زیبایی ظاهری آلومینیوم، استحکام بالا، سبکی و مقاومت در برابر زنگ زدگی و زیان‌های احتمالی در مقایسه با فولاد و دیگر مواد ساختمانی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پروفیل‌ها در ساختمان‌ها، خودروها، صنایع مختلف و سیستم‌های حمل و نقل استفاده می‌شوند.

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب، یک سربرگ اضافه کنید

    پروفیل شیاردار صنعتی چیست؟

    پروفیل شیاردار از آن دسته پروفیل های آلومینیومی است که بسیار پر طرفدار است. معمولا در محیط های کارگاهی و صنعتی نیاز به فریم ، میز ، قفسه ، پایه و سایر محصولاتی از این قبیل است.

    که به صورت آماده وجود ندارند و یا همه نیاز های کاربردی را به طور کامل رفع نمیکنند. یکی دیگر از مسائل موجود صرف زمان و هزینه برای یافتن محصول مناسب است که بتواند کلیه این نیاز ها را رفع کند.

    علاوه بر این امکان دارد که محصولات آماده خریداری شده از بازار بعد از گذشت مدت زمانی از چرخه تولید خارج شوند و برای یافتن و خرید دوباره یک فریم دقیقا به همان شکل در آینده دچار مشکل شویم.

    چرا باید از پروفیل آلومینیوم شیاردار استفاده کنیم؟

    پروفیل شیاردار صنعتی دارای طراحی های ویژه سطح مقطع در سایز های مختلف می باشند که با استفاده از یراق آلات اتصال تنها با برش پروفیل ها طبق سفارش مشتریان امکان ساخت هرگونه فریم را دارا هستند.

    ساخت فریم و پایه های مختلف با این پروفیل آلومینیوم بسیار آسان بوده و نیاز به تخصص خاص و یا ابزار پیچیده برای سر هم بندی ندارند.

    بنابراین می توان به هر طرحی به آسانی جامه عمل پوشاند.
    استفاده از مواد اولیه فابریک و درجه1، قالب اکسترودی با فولاد مناسب و ساخت عالی ،‌کنترل کیفیت هنگام تولید و مراحل بعدی تولید آن مانند بسته بندی و حمل مناسب ،پروفیل شیاردار را به یکی از با کیفیت ترین محصولات آلومینیومی تبدیل کرده است .

    پروفیل شیاردار آلومینیوم دارای حداقل پیچیدگی و تابیدگی در سطح مقطع و طول می باشد و با توجه به ویژگی های آلیاژ 6063 دارای سختی بالا ،‌خواص مکانیکی مناسب و جلوه آنودایز خوب و خاصیت ماشین کاری و سوراخ کاری هستند.

    این پروفیل ها استحکام و قابلیت تحمل وزن بالا نیز دارند. این پروفیل های آلومینیوم مهندسی دارای سایز های مختلف سطح مقطع از سایز های پایین مانند سایز 20*20 میلیمتر ، برای فریم های کوچک و یا شاسی های کم استحکام ،‌ تا سایز های بزرگ 45*180 و 90*135 میلیمتر با استحکام و تحمل وزن بسیار بالا صورت می گیرد.

    آلیاژ آلومینیوم مورد استفاده در پروفیل شیاردار

    در ساخت و اکسترود پروفیل شیاردار آلومینیوم معمولا از آلیاژ 6063 استفاده میشود. خواص آلیاژ 6063 آلومینیوم ، به پروفیل های اکسترودی آلومینیومی ویژگی منحصر به فرد و رضایت بخشی داده است که آنها را به یکی از پر کاربردترین محصولات در صنعت دنیا تبدیل کرده است.

    یکی از پروفیل های پر مصرف و کاربردی در صنعت ، پروفیل های شیاردار صنعتی یا پروفیل های مهندسی می باشند.
    در بسیاری از موارد زیبایی و شکیل بودن فریم ساخته شده از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

    پروفیل های مهندسی موجود آنودایز شده با رنگ دلخواه و با کیفیت بالا عرضه می شود.

    با توجه به نیاز مشتریان میتوان نمای پروفیل را به رنگ های مختلف آنودایزینگ ازطیف های رنگهای شامپاینی و برنز تا مشکی نیز تغییر داد.

    که البته نیاز به صرف زمان و هزینه بیشتری نسبت به رنگ نقره ای آن ،که به صورت متداول استفاده می شود دارد.

    مشاوره رایگان در خرید پروفیل شیاردار آلومینیوم

    هر گونه مشاوره برای طراحی ،‌انتخاب یراق آلات مناسب و یا سر هم بندی پروفیل ها رایگان می باشد.

    پروفیل های تولید شده بنا به سفارش مشتریان محترم در سایز های دلخواه برش می خورند و به همراه کلیه یراق آلات مورد نیاز ، امکان ارسال به کلیه مناطق ایران وجود دارد.

    در صورتی که امکان سر هم بندی فریم مورد نیاز توسط کاربران به هر دلیلی وجود نداشت ، این فریم ها با پرداخت هزینه ای توافقی، متناسب با طرح و سایز پروفیل درخواستی به طور کامل به صورت سه بعدی طراحی شده و ساخته می شوند.

     آلومینیوم یاکین زیر مجموعه شرکت آلوم طرح پاسارگاد این افتخار را دارد تا با مجموعه ای گسترده از پروفیل های شیاردار صنعتی میزبان شما مشتریان گرامی باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت تخصصی پروفیل شیاردار یاکین مراجعه نمایید.

    چرا باید ابزار خود را با پروفیل شیاردار آلومینیوم درست کنیم؟

    در ادامه به 5 دلیل برای استفاده از پروفیل شیاردار در ساخت ابزار آلات مختلف میپردازیم:

    ساخت ساختار دلخواه با پروفیل شیاردا

    شاید بتوانید ابزار مورد نیاز خود را در فروشگاه ها با تخفیف تهیه کنید ولی این وسایل چون ساختاری عمومی دارند ممکن است دقیقا چیزی که به آن نیاز دارید نباشند. ولی با استفاده از پروفیل شیاردار شما میتوانید دقیقا چیزی که به آن نیاز دارید را به دست آورید.

    سهولت استفاده از پروفیل شیاردار آلومینیوم

    کار با پروفیل شیاردار نه تنها خسته کننده نیست بلکه سرگرم کننده است. با این که این نوع پروفیل آلومینیوم به “مجموعه ی مهندسین” معروف است، تنها چیزی که ممکن است شما را محدود کند قوه تخیلتان است!

    شما به راحتی میتوانید با سر هم کردن این پروفیل های آلومینیومی ابزار های مورد نیاز خود را دقیقا مانند آن چه در ذهنتان است درست کنید.

    همچنین پروفیل آلومینیوم شیاردار را میتوانید در اتاقی که مورد استفاده قرار میگیرند سر هم کنید و نیاز نیست به این که آیا از در عبور میکند یا نه فکر کنید!

    مزایای متعدد پروفیل آلومینیوم

    آلومینیوم نسبت به استیل جوشکاری شده و چوب مزایای بیشتری دارد. به طور کلی آلومینیوم نصف وزن استیل مشابه را دارد.

    فریم های آلومینیوم بسیار تمیز تر و شکیل تر از استیل رنگ شده است. آلومینیوم مانند استیل زنگ نمیزند و دوام بیشتری نسبت به استیل دارد.

    اتصال آسان پروفیل شیاردار – در دسترس بودن یراق آلات پروفیل شیاردار

    پروفیل های شیاردار برای این طراحی شده اند تا مزایای بیشتری نسبت به لوله اکسترودی معمولی داشته باشند. شاید دیگر اقلام اکسترودی استحکام لازم را برای انجام کاری داشته باشند ولی اتصالات آن ها دشوار است و ممکن است از استحکام نهایی محصول کم کند.

    پروفیل های شیاردار به دلیل وجود شیار در اطراف آن ها به راحتی به هم متصل می شوند و از استحکام کلی محصول کم نمیکنند.

    یراق آلات پروفیل شیاردار این امکان را به راحتی فراهم میکنند و اتصال آن ها را بسیار ساده میکند به همین دلیل است که مهندسین علاقه بسیار زیادی به پروفیل شیاردار دارند.

    قابلیت استفاده مجدد

    یکی از مزایای پروفیل شیاردار که در دراز مدت معلوم میشود این است که می شود محصولی که امروز  میسازید را در آینده از هم جدا کنید و چیزی جدید بسازید.

    از آن جا که قطعات به هم جوش داده نشه اند می توانید چیزی را که هم اکنون به آن نیاز ندارید را به چیزی که الان به آن نیازمندید تبدیل کنید.

    با یراق آلات پروفیل شیاردار آشنا شوید!

    در کانال آپارات‌ما میتوانید تمامی ویدیوهای آموزشی آلوم طرح پاسارگاد را مشاهده کرده و از آن ها برای ساخت و اتصال استراکچرهای آلومینیومی نظیر انواع ریل های آلومینیومی، میز و یا قفسه استفاده کنید.

    جدول پروفیل های شیاردار و ویژگی های آن ها

    ردیفسایزوزن متر طولتعداد شیارسایز اسلاترده وزنیسایز مهره
    120x200.3754 شیار6mm M4
    220x400.556 شیار6mm M4
    340x400.98 شیار5mmسبکM4
    425x250.454 شیار6mm M4
    525x500.766 شیار6mm M4
    650x501.18 شیار6mm M4
    730x300.7164 شیار8mm M6
    830x300.794 شیار8mm M6
    9۳۰×۶۰۱٫۳6 شیار8mm M6
    10۳۰×۶۰۱٫۴۵6 شیار8mm M6
    11۳۰×۹۰۲8 شیار8mm M6
    12۳۵×۳۵۱٫۲۹4 شیار8mm M6
    1330x30۱٫۳۵4 شیار8mm M6
    14۴۰×۴۰۱٫۳4 شیار8mm M8
    15۴۰×۸۰۲٫۱6 شیار10mm M8
    16۸۰×۸۰۳٫۲۵8 شیار10mm M8
    17۴۵×۴۵۱٫۱۶4 شیار10mmسبکM8
    18۴۵×۴۵۱٫۴۴4 شیار10mmمتوسطM8
    19۴۵×۴۵۱٫۵۵4 شیار10mmمتوسطM8
    20۴۵×۴۵۱٫۹4 شیار10mmسنگینM8
    21۴۵×۴۵۲4 شیار10mmسنگینM8
    22۴۵×۶۰۲٫۵4 شیار10mm M8
    23۴۵×۹۰۲٫۷6 شیار10mmسبکM8
    24۴۵×۹۰۳٫۲6 شیار10mmمتوسطM8
    25۴۵×۹۰۳٫۳۲6 شیار10mmسنگینM8
    26۴۵×۱۳۵۴٫۵8 شیار10mm M8
    27۴۵×۱۸۰۵٫۶10 شیار10mm M8
    28۶۰×۶۰26 شیار10mmسبکM8
    29۶۰×۶۰۲٫۷4 شیار10mm M6
    30۶۰×۱۲۰۴٫۴۹4 شیار10mm M6
    31۹۰×۹۰۵٫۳۵4 شیار10mm M8
    32۹۰×۱۳۵۷٫۴4 شیار10mm M8
    33۱۲۰×۱۵۲٫۲۵4 شیار10mm M8
    34۱۸۰×۲۲٫۵۵٫۴4 شیار10mm M8

    اگر نیاز به راهنمایی های بیشتر دارید همین حالا با ما تماس بگیرید و سوال های خود را راجع به پروفیل شیاردار از ما بپرسید.

    تماس-باما

    ساخت سطح مقطع دلخواه پروفیل آلومینیوم

    در صورتی که نیاز به ساخت سطح مقطع خاص و ویژه ای بود که جزو محصولات متداول پروفیل شیاردار نباشد ،‌ شرکت آلوم طرح پاسارگاد آمادگی برای ساخت هر نوع قالب اکستروژن جدید مورد تایید مشتریان گرامی را دارد.
    پروفیل ها با یراق آلات به خصوص پیچ ، مهره ، نبشی ، کرنر و … اسمبل می شوند.

    علاوه بر این با نصب در پوش بر روی پروفیل آلومینیوم و نبشی و همین طور استفاده از نوار های طولی بین شیار ها می توان ظاهر کار را زیباتر جلوه داد.

    امکان نصب چفت ، دستگیره ، لولا ، مفصل و پایه تنظیم نیز بر روی فریم های ساخته شده وجود دارد. می توان از ورق های استیل ، پلی کربنات ، MDF و … برای پوشش صفحات استفاده کرد که به طور کلی این محصول منحصر به فرد آلومینیومی را از هر نظر انعطاف‌پذیر می سازد. امید است بتوانیم همکاران گرامی را در این زمینه به هر نحو یاری نماییم.

    5/5 - (3 امتیاز)
    پیمایش به بالا