خرید پروفیل آلومینیوم و کرونا

بازار خرید و فروش پروفیل آلومینیوم در این روز های کرونایی

خرید و فروش پروفیل آلومینیوم در این روز هایی که کرونا شرایط کار و زندگی ما را دگرگون کرده چگونه است؟

خرید و فروش پروفیل آلومینیوم همانند دیگر صنایع تولیدی بسیاری تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است. میتوان گفت این ویروس به اقتصاد هم سرایت کرده و آن را نیز بیمار کرده است!

پیش بینی می شود که اقتصاد کشور های جهان به علت این بیماری کوچک‌تر شوند. در این میان بازار تولید پروفیل آلومینیوم هم متاثر از این اتفاق شده و روند خرید و فروش این محصول آلومینیومی تغییراتی کرده است. البته نمیتوان انکار کرد که صنایع تولید پروفیل آلومینیوم به اندازه صنایع گردشگری آسیب ندیده اما سفارشات و خرید پروفیل آلومینیوم متفاوت شده است.

رونق خرید و فروش پروفیل آلومینیوم با کیفیت پایین

مدتی است که تولید کنندگان پروفیل آلومینیومی ظاهر شده اند که پروفیل آلومینیوم را با قیمت بسیار پایین تر نسبت به کارخانه های قدیمی و با سابقه می فروشند. پروفیل های آلومینیوم تولیدی در این کارخانه ها کیفیت متناسب با استاندارد های جهانی را ندارند. به همین دلیل پس از پرداخت و آنودایز این پروفیل های آلومینیوم باز هم بسیار پر خط و خش هستند. بسیاری از خریداران حاضرند با پرداخت پول کمتر و خریدن پروفیل آلومینیوم با کیفیت پایین تر از هزینه های خود بکاهند.

به همین دلیل میتوان گفت کارخانه های تولیدی و اکسترود پروفیل های آلومینیوم با کیفیت درجه یک بسیار تحت فشار هستند.

برای تولید پروفیل آلومینیوم و مقاطع، از بیلت 6063 استفاده می‌شود که این بیلت باید خالص باشد اما عمده بیلت‌های تولید داخلی، کیفیت سابق را ندارد. به نحوی که مقدار زیادی آهن در آن‌ها وجود دارد و ناخالصی‌های زیادی همانند سنگ در آن‌ دیده می‌شود. کیفیت پایین مواد اولیه بر کیفیت محصول نهایی تاثیرگذار است. به نحوی که به دلیل اینکه خط و لکه‌هایی روی پروفیل فاقد کیفیت مطلوب وجود دارد. عملیات‌های آندایزینگ، برایش و پولیش نتیجه‌بخش نیست و محصول قابل عرضه‌ای پدید نمی‌آید.

کاهش چشمگیر قدرت خرید مردم و کوچک شدن صنایع از جمله پروفلیل آلومینیوم

اگر کمی بیشتر به شرایط اقتصادی کشور و شرایطی که بیماری کرونا برای ما رقم زده توجه کنیم، به نظر می رسد این اتفاقات دور از ذهن نیستند.

مدیر عامل شرکت کوثر آلومینیوم گفت :

با شیوع بیماری کرونا وضعیت تولید و فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌ ها همانند سابق نیستند. قادر نیستیم وضعیت آینده این صنعت را پیش‌ بینی کنیم.

با این حال، علی‌رغم قول مسئولان مبنی بر حمایت از تولیدکنندگان بخش خصوصی ، هیچ‌گونه اقدامی را در این زمینه شاهد نبوده‌ایم.

ضرورت ایجاد فضای سالم کاری و رقابتی در صنایع مختلف

در شرایط حساس کنونی لازم است تا با همکاری یکدیگر این بحران را پشت سر بگذاریم. با همایت از کالا های با کیفیت ایرانی از جمله پروفیل آلومینیوم اکسترود شده در شرکت های داخلی میتوانیم این برهه زمانی را به سلامت طی کنیم.

باید شرایط بهداشتی در کارگاه ها و کارخانه ها رعایت شوند تا مانع از به خطر افتادن سلامت کارکنان شود.

امتیاز بدهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا