پروفیل اکستروژن آلومینیوم

بررسی بازار آلومینیوم

بازار آلومینیوم:

آلومینیوم در هفته گذشته با بکارگیری ترفندهای مختلف فروش توسط عرضهکنندگان به اوج قیمتی خود رسید و قیمت برای شمش تحویلی المهدی و هرمزال در پایه 9670 تومان در بازار پیشنهاد قیمت می‌شد. این هیجان افزایش قیمت، بسیاری از صنایع را با مشکل تامین مواد اولیه و بازار فروش مواجه نموده و عملا بازار محصولات آلومینیومی در رکود تورمی فرو رفته است. بیشترین فشار این نوسانات را واحدهایی متحمل شده‌اند که در تامین مواد اولیه نیازمند تامین اعتبار یا خرید اعتباری بوده و بالطبع فروش‌های اعتباری داشته‌اند.

بازار بیلت:

بازار بیلت هم به طبق روال بازار انحصاری و عرضه‌های مهندسی شده روند رو به رشد قیمت خود را سپری می‌نمود و قیمت بیلت استاندارد در پایه 10350 تومان پیشنهاد می‌شد و فروشندگان عرضه را منوط به پرداخت نقدی وجه کالا نمودند. اما بیلت‌های ریختگی DC هم در سایه این افزایش نرخ‌ها رقابت بسیار نزدیکی با قیمت بیلت استاندارد ایرالکو داشت و قیمت این بیلت‌ها هم در پایه 10250 تا 10300 تومان و بعضا بر اساس نوع ریخت با قیمت بالاتر پیشنهاد می‌گردید.

بازار جهانی:
در بازار جهانی فلزات، معاملات آلومینیوم به زیر 2100 دلار سقوط کرد و در همان محدود باقی ماند و میانگین قیمتی 2078 دلار 80 سنت برای این فلز در هفته گذشته به ثبت رسید که نسبت به میانگین قبلی 17 دلار و 60 سنت کاهش داشت.

بازار ارز

اما کاهش نرخ جهانی آلومینیوم را بازار ارز با افزایش خزنده و آرام خود جبران نمود و با افزایش حدود 26 تومانی میانگین قیمت ارز در هفته گذشته به 3891 تومان رسید.
( قیمت اعلامی ارز بر اساس نرخ اعلامی صرافیهای مجاز و قیمتهای مندرج در روزنامه دنیای اقتصاد )

پیش‌بینی قیمت:

در همین راستا و بر اساس فرمول تعیین قیمت پایه و مولفه ارز ؛ قیمت پایه عرضه شمش آلومینیوم گرید ۹۹/۷۰ برای هفته جاری حدود 8698 تومان پیش‌بینی می‌گردد.
شایان ذکر است که شرکتهای عرضه کننده مبلغ ۳۰ تومان به ازای افزایش گرید شمش، به قیمت‌های پایه عرضه اضافه می‌نمایند.

امتیاز بدهید
پیمایش به بالا