پروفیل آلومینیوم صنایع روشنایی و الکترونیک

پروفیل های آلومینیومی در صنایع روشنایی کاربرد بسزایی دارد. به مجموعه ای از چراغ ها که نور را به صورت خطی در محیط منتشر میکنند، چراغ های خطی میگویند. پایه این محصولات متشکل از نوار های اس ام دی به همراه متعلقات الکتریکی و همچنین بدنه ای معمولا از جنس آلومینیوم و گاها پلاستیک است که به عنوان استراکچر و نیز خنک کننده قطعات الکتریکی ، مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما در مجموعه آلوم طرح پاسارگاد، دانش و تجهیزات تولید این مقاطع آلومینیومی را به روش اکستروژن دارا بوده و تجربیات چشمگیری در این زمینه بدست آورده ایم.

مزیت های استفاده از آلومینیوم در استراکچر های پنل روشنایی

فلز آلومینیوم به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد یکی از بهترین گزینه ها در استفاده از بدنه و استراکچر پنل های روشنایی به عنوان پروفیل آلومینیوم میباشد. در ادامه با انواع ویژگی های آلومینیوم که آن را نسبت به متریال های دیگر برتری میدهد آشنا خواهیم شد.

استحکام

با توجه به این که قطعات الکتریکی استفاده شده در چراغ‌ها حساس هستند، استفاده از بدنه‌های مقاوم و مستحکم در چراغ‌ها اجتناب ناپذیر می‌باشد. بنابراین استفاده از بدنه فلزی یکی از بهترین گزینه ها در انتخاب متریال میباشد.

سبکی

با توجه به این که اغلب نورپردازی‌های محیطی از سمت بالا صورت میگیرد، سبک بودن و سبک سازی قطعات روشنایی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

تبادل حرارتی

به دلیل این که تجهیزات الکتریکی اتلاف گرمایی بالایی دارند، دفع نامناسب حرارت در این قطعات از آن جایی اهمیت دارد که در افزایش طول عمر قطعات روشنایی تاثیرگذاز است. بنابراین استفاده فلزات به نسبت سایر متریال‌ها در مقایسه با بدنه های پلاستیک ارججیت دارد.

جرقه زن نبودن آلومینیوم

بروز اتصال کوتاه در تجهیزات الکتریکی بسیار متداول و بدیهی است. همین امر موجب می‌گردد تا استفاده از بدنه فلزی در صنایع روشنایی معقول و مقبول نباشد. اما لازم است این نکته بیان گردد که در میان فلزات متداول، آلومینیوم با توجه به جرقه زن نبودن، خطری برای استفاده در این تجهیزات ندارد. در ضمن علیرغم بالا بودن هدایت الکتریکی در فلز آلومینیوم، میتوان سطح این فلز را با خدمات پوششی کاملا عایق گرداند.

خواص ضد خوردگی آلومینیوم 

محدوده استفاده از تجهیزات روشنایی فقط به منازل ختم نمی‌گردد و کاربرد گسترده آن در صنایع میباشد. همانگونه که مستحضرید، در صنایع مختلف ، آلاینده های گوناگونی وجود دارد که باعث بروز خوردگی در قطعات و تجهیزات میگردد. یکی دیگر از مزیت ‌های استفاده از آلومینیوم با پوشش های خاص بالا بردن مقاومت در برابر خوردگی و در پی آن، افزایش طول عمر تجهیزات روشنایی می‌باشد.

غیر مغناطیسی بودن آلومینیوم

بروز و ظهور میدان های الکترومغناطیسی در تجهیزات الکترونیکی یک امری شایع و متداول است. تاثیر استفاده از فلزاتی که تحت تاثیر این فرایند قرار بگیرند گاه مطلوب نیست. بنابراین استفاده از آلومینیوم(که فلزی غیر مغناطیس شونده می‌باشد) یکی از بهترین گزینه ها در ساخت بدنه فلزی میباشد.

5/5 - (1 امتیاز)
پیمایش به بالا