فریم پنل خورشیدی – پروفیل آلومینیومی کلمپ

فریم پنل خورشیدی

فریم‌های آلومینیومی پنل‌های خورشیدی با استفاده از جدیدترین فن‌آوری ها و با ویژگی‌های کلاس جهانی تولید می‌شوند. پروفیل‌ های آلومینیومی که در ساخت فریم پنل خورشیدی به کار برده میشوند، به پروفیل آلومینیوم کلمپ ، فریم و سازه های گالوانیزه معروف هستند.

انواع کلمپ های مربوط به سیستم و فریم پنل خورشیدی

در مجموع دو نوع کلمپ انتهایی و میانی موجود میباشد که کلمپ میانی به منظور اتصال دو صفحه خورشیدی به سازه ، مورد استفاده قرار گرفته و کلمپ انتهایی به منظور اتصال پنل در انتهای ریل سازه ها قابل استفاده می باشد. با توجه به پوشش آنودایزینگ قطعات، مقاومت در برابر خوردگی و رطوبت در این قطعات بالا بوده و امکان نسب سیستم‌های سولار را در مناطق گرم و مرطوب فراهم می سازد. نظر به حذف پیچ و مهره های معمولی و بست از این سیستم، سرعت نصب تا ‎70‏ درصد قابل ارتقاء می باشد. این بست ها قابلیت تطبیق با کلیه سیستم‌های فریم و سازه را دارا بوده و هیچ محدودیتی در استفاده از این بست‌ها وجود ندارد.
این پروفیل‌های آلومینیومی کلمپ‌ به صورت استاندارد و تحت ضمانت با مواد اولیه درجه یک فابریک تولید می گردند (البته در صورت نیاز به کاهش هزینه های ساخت در پروژه های کوچک خانگی که نیروی زیادی به صفحات وارد نمی شود  تولید با مواد درجه دو نیز امکان پذیر میباشد)
کلمپ ها به صورت کلی به سه دسته سنگین، متوسط و سبکی تقسیم بندی میگردند.
سیستم کلمپ‌های متوسط به گونه ای طراحی گردیده که در نصب صفحات گوناگون به استراکچر قابل استفاده بوده و فقط در موارد نادر و خاص از کلمپ های تیپ سنگین یا سبک استفاده می گردد.

سازه های گالوانیزه در ساخت فریم پنل خورشیدی

سازه های گالوانیزه به صورت عمومی در پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد. ضخامت این پایه ها بین ۲ تا ۳ میلیمتر می باشد. ابتدا ورق ها گالوانیزه شده سپس توسط دستگاه رول فرمینگ ،تبدیل به اندازه مورد نظر کارفرما میگردد و پس از آن بسته به نوع طراحی، پانچ (گرد یا لوبیایی) می گردد.

عرض جان قابل تولید در این سیستم :۶۸ میلی متر تا ۳۱۳۰ میلیمتر
عرض بال :۳ میلیمتر تا ۹ میلیمتر
ضخامت پروفیل ها : ۰,۵ میلیمتر تا ۹ میلیمتر
حداکثر طول پروفیلها: ۷ متر
مزیت این نوع سازه‌‌ها ارزان بودن آن‌ها است.

نمونه سازه گالوانیزه

 

نمونه سازه گالوانیزه

فریم آلومینیوم پنل خورشیدی

عمده‌ی پنل های خورشیدی با فریم آلومینیومی مهار گردیده تا شیشه ی روی پنل و قسمت پشتی پنل را چفت کند. قاب آلومینیومی، نقشی اساسی در ساختار صفحات خورشیدی دارد. از سوی دیگر ، از محتویات داخل پنل از تنش های حرارتی و مکانیکی در زمان نصب جلوگیری نموده و نقاط اتصال کلمپ ها را بر روی سازه مهیا می کند. علاوه بر این حمل و نقل پنل های خورشیدی با فریم، راحت تر و کم خطرتر از صفحات خورشیدی بدون فریم می باشد.

فریم آلومینیوم پنل خورشیدی

 

فریم آلومینیوم پنل خورشیدی

چرا پروفیل آلومینیوم؟

پروفیل آلومینیوم با فراهم آوردن شرایط تولید قالب بندی آلومینیومی استراکچر خورشیدی گزینه بسیار مناسبی  هستند. در طراحی پروفیل های آلومینیوم آزادی عمل فراوانی وجود دارد و اغلب طرح ها قابل اکسترود هستند و این امر محدودیت ها را می کاهد. پروفیل آلومینیوم اکسترود شده را می توان در زوایای غیر معمول ، خاص و دقیق متصل کرد، در حالی که نیاز به قطعات و اتصالات کمتری وجود دارد و دردسر تولید و یک پارچه کردن آن کم است. اکستروژن آلومینیوم به دلیل قابلیت تحمل گرما، مقاومت در برابر خوردگی و شرایط نامطلوب آب و هوایی در معماری پنل های خورشیدی، بهترین انتخاب فلزی به حساب می آید.

قابلیت تولید پروفیل های خاص، دقت در تولید محصول و کیفیت ما را به عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان در صنعت آلومینیوم قرار داده است.

فواید استفاده از پنل‌‌های خورشیدی

استفاده از پنل های خورشیدی مزایای متعددی دارد که برخی از آن ها را نام میبریم:

1.تجدید پذیر بودن
2.فراوانی
3.پایداری
4.دوستدار محیط زیست
5.دسترسی اسان
6.کاهش هزینه برق مصرفی
7.کاربری ها متفاوت
8.استفاده چند گانه
9.بی سر و صدا بودن

خرید انواع مقاطع پنل خورشیدی – مشاوره رایگان

فروشگاه یاکین که زیرمجموعه آلوم طرح پاسارگاد میباشد، مرجع خرید انواع مقاطع سوالار و پنل خورشیدی است. شما میتوانید باتماس با متخصصین ما از مشاوره رایگان ما بهره‌مند شوید.

5/5 - (2 امتیاز)
پیمایش به بالا