پروفیل آلومینیوم پنجره

پروفیل آلومینیوم درب و پنجره

پروفیل آلومینیوم درب و پنجره

استفاده از پروفیل آلومینیوم درب و پنجره گذشته دور و درازی ندارد. در گذشته فلزات نقش چندانی در تولید درب و پنجره ها نداشتند. متریال مورد استفاده به عنوان چهارچوب پنجره و درب ها در گذشته از جنس چوب بوده است. با گذشت زمان و شناخت خواص مختلف فلزات بسیاری به استفاده از آن ها در ابزار ها و درب ها و پنجره ها روی آوردند.از همان ابتدا فولاد توجه زیادی را به خود جلب کرد. پس از چندی آلومینیوم هم پای خود را در عرصه تولید و مصرف گذاشت. در ابتدا آلومینیوم فلزی گران قیمت بود، زیرا روش های مدرن برای استخراج آلومینیوم کشف نشده بود. اما پس از چندی دانشمندان با روش الکترولیز مذاب اکسید آلومینیوم حل شده در کریولیت توانستند فلز آلومینیوم را بسیار ارزان تر استخراج کنند.

فولاد فلزی گران سنگین است ولی در عوض آلومینیوم فلزی سبک. از مهم‌ترین ویژگی‌های پروفیل آلومینیوم، شکل پذیر بودن آن است. امروزه این ماده به دلیل داشتن خاصیت انعطاف‌پذیری، جایگزین آهن شده است. وزن سبک و مناسب پروفیل آلومینیوم، یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی آن است. همین ویژگی باعث شده است که از این فلز در صنایع هوایی استفاده‌های فراوانی صورت گیرد. فلز آلومینیوم را با تبدیل شمش آلومینیوم به بیلت آلومینیومی مورد استفاده در کارخانه های اکستروژن آلومينيوم قرار می دهند.

ویژگی های منحصر به فرد آلومینیوم باعث شد که بتوان از این فلز در عملیات اکستروژن استفاده کرد و پروفیل آلومینیومی را تولید کرد. امروزه از پروفیل های آلومینیومی در صنعت درب و پنجره سازی استفاده میشود.

فرایند تولید پروفیل آلومینیوم به روش اکستروژن فرایند چند مرحله ای است.

تولید پروفیل آلومينيوم درب و پنجره

برای تولید پروفیل آلومینیم ابتدا آن را گرم می کنند. سپس آن را روغن اندود می کنند تا از اصطعکاک آن کاسته شود.

سپس بیلت آلومینیوم از قالب عبور داده می شود و پروفیل آلومینیوم تولید می شود.

درباره تولید پروفیل آلومینیوم بیشتر بدانید 

برای تولید پروفیل های آلومینیوم کامپوزیت درب و پنجره لازم است قالب مناسبی داشته باشید. قالب های اکستروژن می توانند به صورت اختصاصی تولید شوند و مورد استفاه قرار گیرند.

محصولات آلومینیومی - تولید پروفیل آلومینیوم- تولید کننده پروفیل آلومینیوم - بازار پروفیل آلومینیوم

قالب های عمومی پروفیل آلومینیوم  پنجره

برخی قالب های اکستروژن سطح مقطع های پروفیل آلومینیومی ممکن است از پیش آماده باشند و آماده کار شما باشند. در این صورت نیازی به تولید دوباره قالب نیست و می توان با این قالب اکستروژن پروفیل آلومینیوم مورد نظر را تولیدکرد.

این پروفیل های آلومینیوم معمولا به راحتی می توانند مورد استفاده قرار گیرند و استفاده عمومی تری دارند. برخی از این پروفیل ها را صفحه پروفیل های ساختمانی مشاهده کنید. ممکن است در تعداد محدود نیز این طراحی ها اکسترود شده باشند و در این صورت نیاز به عملیات اکسترود هم نیست.

قالب های اختصاصی درب و پنجره

در بسیاری از موارد برای تولید پروفیل های آلومینیومی در پروژه های بزرگ باید طراحی قالب به صورت اختصاصی انجام داد. آلوم طرح پاسارگاد در زمینه تولید پروفیل های اختصاصی آلومینیوم دارای تجربه ای چندین ساله است.

ما به همراه متخصصین خود بهترین مشاوران شما در زمینه تولید پروفیل آلومینیوم اختصاصی هستیم .

نیاز به راهنمایی دارید ؟ ما همواره پاسخگوی شما هستیم

شما میتوانید با تماس با ما از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید .

همین حالا با ما تماس بگیری

تماس-باما

امتیاز بدهید
پیمایش به بالا