page1 pic4

صعود قیمت آلومینیوم ادامه دارد؟

****بازار شمش آلومینیوم
آلومینیوم که در هفته‌های گذشته با جهش‌های قیمت همراه بود با شروع توزیع شمش این نوسان قیمت تقریبا آرام گرفت و شمش در پایه ۹۴۰۰ تا ۹۴۲۰ تومان در بازار پیشنهاد قیمت شد.

**** بازار بیلت
بازار بیلت هم به واسطه آرام گرفتن قیمت‌ها روند یکسانی در پیش داشت و قیمت بیلت ایرالکو در پایه ۱۰۱۵۰ تا ۱۰۲۰۰ در بازار پیشنهاد می‌گردید.
تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان بیلت‌های ریختگی DC هم با توجه به ثبات قیمت شمش قیمت بیلت‌های تولیدی خود را بر اساس نوع کیفیت در حدود ۱۰۲۰۰ تومان در بازار پیشنهاد قیمت می‌دادند.

****بازار جهانی
در بازار جهانی فلزات، آلومینیوم هم تحت تاثیر تقاضای بالای چین و کاهش ارزش دلار با نوساناتی محدود همراه شد و میانگین قیمتی این فلز در هفته گذشته در بازارهای جهانی ۲۰۹۴ دلار و ۶۰ سنت ثبت شد که نسبت به میانگین دو هفته قبل ۲۲ دلار افزایش داشت.
نکته قابل تامل اینکه افزایش سطح تقاضا از طرف چین و نگرانی از کاهش آلومینیوم با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما می‌تواند محرک بالا رفتن قیمت در بازارهای جهانی باشد.

****بازار ارز
بازار ارز هم در هفته گذشته با افزایشی خزنده و محدود همراه بود و میانگین قیمت ارز در هفته گذشته بر اساس اعلام صرافی‌های مجاز ۳۸۳۳ تومان اعلام شد که نسبت به میانگین دو هفته قبل ۱۶ تومان افزایش داشت.
( قیمت اعلامی ارز بر اساس نرخ اعلامی صرافی‌های مجاز و قیمت‌های مندرج در روزنامه دنیای اقتصاد )

**** پیش‌بینی قیمت این هفته آلومینیوم در بورس کالا
✅ در همین راستا و بر اساس فرمول تعیین قیمت پایه و مولفه ارز ، قیمت پایه عرضه شمش آلومینیوم گرید ۹۹/۷۰ برای هفته جاری حدود ۸۶۳۱ تومان پیش‌بینی می‌گردد.
❗️شایان ذکر است که شرکت‌های عرضه کننده مبلغ ۳۰ تومان به ازای افزایش گرید شمش به قیمت‌های پایه عرضه اضافه می‌نمایند.

امتیاز بدهید
اسکرول به بالا